Home | Repositories | Statistics | About



Subject: Other natural sciences


Year: 2025


Type: Monograph
Type: NonPeerReviewed



Title: Алати на квалитет


Author: Mitreva, Elizabeta



Abstract: Живееме во време на постојани промени, неизвесности и сè понагласена глобална конкуренција. Во таков контекст, само оние организации што умеат да управуваат со сопствените процеси, луѓе и вредности ќе можат долгорочно да опстанат и да напредуваат. А суштината на тој напредок е квалитетот – не како краен производ, туку како начин на размислување, работење и живеење. Оваа книга претставува резултат на долгогодишна научна и практична работа во областа на тоталното управување со квалитет (Total Quality Management – TQM), каде што се интегрирани методи, алатки и техники за оценување, управување и унапредување на деловните процеси. Книгата не е само збир на теории – таа е плод на искуства, предизвици, истражувања и лична посветеност во стремежот да се најде суштината на она што води кон извонредност. Во текот на мојата професионална кариера, имав можност да бидам дел од многу проекти, работилници и научни форуми, преку кои уште подлабоко го осознав значењето на квалитетот како системска и културолошка вредност во една организација. Стекнатото знаење и увидите од тие искуства се вградени во ова дело. Книгата има за цел да даде одговор на неколку клучни прашања: •Како се дефинираат, мерат и подобруваат деловните процеси? •Кои се барањата на клиентите и како организацијата може навремено даим одговори? •Кои се современите светски трендови во управувањето со квалитет? •Како да се премине од контрола кон култура на превенција ипроактивност? Методологиите, алатките и техниките презентирани овде се применливи во сите сектори и индустрии. Тие ја надминуваат класичната идеја за квалитет како нешто што се проверува на крајот од производниот процес. Квалитетот, како што се образложува низ страниците на ова дело, се создава и контролира во секој сегмент од организацијата – од набавка, производство и логистика, до човечки ресурси, маркетинг и раководство. Клучната трансформација започнува со човекот. Затоа и верувам дека вистинскиот квалитет не доаѓа само од процедурите и стандардите, туку од вредностите што ги носиме во себе. Од посветеноста на секој вработен, од способноста за анализа, но и од храброста за промена. Кога секој член на организацијата ќе ја разбере својата улога во системот, тогаш квалитетот станува заедничка цел – а не административна обврска. Книгата е наменета за студенти, менаџери, истражувачи, практичари и сите оние кои се стремат да создаваат системи што се отпорни, одржливи и ориентирани кон клиентот. Во неа ќе најдете конкретни алатки, студии на случај, но и еден поширок поглед кон тоа како квалитетот може да биде мост помеѓу визијата и резултатите. Особена благодарност упатувам до рецензентите за нивните стручни сугестии и поддршка. А посебна посвета – до сите оние кои веруваат дека и во науката и во животот, вистинската светлина доаѓа од внатре. Ова дело е гласот на моето знаење, но и на мојата душа. Нека биде поттик за создавaње организации со душа – каде што квалитетот не е цел, туку начин на постоење. Со почит, Проф. д-р Елизабета Митрева


Publisher: 2-ри Август, 2025


Relation: https://eprints.ugd.edu.mk/35939/



Identifier: oai:eprints.ugd.edu.mk:35939
Identifier: https://eprints.ugd.edu.mk/35939/1/Alati%20stampa_merged.pdf
Identifier: Mitreva, Elizabeta (2025) Алати на квалитет. Working Paper. 2-ри Август, 2025, Stip.
Identifier: ISBN 978-608-4879-95-4



TitleDateViews
Алати на квалитет202516