Home | Repositories | Statistics | About



Subject: action research, syllabus development, top-down, bottom-up, teacher feedback, peer-review, professional development


Year: 2007


Type: Article



Title: Академско писмено изразување: стекнување знаења и вештини кај студентите – усовршување на наставниот кадар


Author: Емилија Георгиевска, Анастазија Киркова-Наскова, Елена Ончевска



Abstract: This paper reports on the Writing University Project carried out at the Department of English Language and Literature, Ss Cyril and Methodius University, Skopje, Republic of Macedonia in collaboration with the British Council Macedonia. It illustrates the student and teacher learning which resulted from an eclectic approach to the development and evaluation of a four-year writing syllabus for undergraduate students of English at Skopje University. It provides insights into issues related to materials design and assessment with reference to students' needs and special focus to peer-review, as well as into the research methods used for project evaluation. As writing is generally viewed as an activity embedded in culture, the paper demonstrates how beliefs change and how positive experience enhances performance skills.


Publisher: Универзитет „Св. Кирил и Методиј“


Relation: Writing University Project



Identifier: oai:repository.ukim.mk:20.500.12188/7050
Identifier: Георгиевска, Е., Киркова-Наскова, А. и Ончевска, Е. (2007). Академско писмено изразување: стекнување знаења и вештини кај студентите – усовршување на наставниот кадар. Во: Годишен зборник на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, кн. 33, стр. 271–281. Скопје: Универзитет „Св. Кирил и Методиј“.
Identifier: http://hdl.handle.net/20.500.12188/7050



TitleDateViews
Академско писмено изразување: стекнување знаења и вештини кај студентите – усовршување на наставниот кадар200720