Subject: перцепција на говор, фонолошка категорија, перципирана фонетска дистанција, изговорр на странски јазик, усвојување на глас
Year: 2016
Type: Article
Title: Перцепција на говор кај изучувачи на странски јазик: преглед на теориските модели
Author: Анастазија Киркова-Наскова
Abstract: Research shows that the obstacle to pronouncing and acquiring any L2 sound is cognitive rather than physical and closely related to the way the sounds are perceived and subsequently categorised by the learner (Fraser 2000, 20001, 2006). In light of such viewpoints, the aim of this study is to give critical overview of the current theoretical models that make an attempt to explain the process of L2 sound acquisition and the learning mechanisms that lead to L2 pronunciation development.
Publisher: Blaže Koneski Faculty of Philology, Skopje
Relation:
Identifier: oai:repository.ukim.mk:20.500.12188/7026
Identifier: Киркова-Наскова, А. (2015–2016). Перцепција на говор кај изучувачи на странски јазик: преглед на теориските модели. Во: Годишен зборник на Филолошкиот факултет „Блаже Конески“, кн. 41–42, стр. 43–64. Скопје: Универзитет „Св. Кирил и Методиј“.
Identifier: http://hdl.handle.net/20.500.12188/7026